-
Toyota
Motor Corporation przeżywa niezwykle trudny okres. Po
problemach z dywanikami, pedałem gazu i hamulcami,
przyszedł czas na układ kierowniczy.
Amerykańska organizacja NHTSA wszczęła dochodzenie w
sprawie zgłoszeń dotyczących wadliwego działania
elektrycznego wspomagania układu kierowniczego w Toyocie
Corolli.
Okazuje się, że ten model był przedmiotem 83 skarg
związanych z niewłaściwym działaniem układu
kierowniczego, z których 76 dotyczyło nieoczekiwanego
odbijania samochodu w lewo lub w prawo przy prędkościach
powyżej 65 km/h.
Autorzy skarg porównywali zachowanie samochodu do efektu
silnego podmuchu bocznego wiatru, jazdy po lodzie lub
aquaplaningu. Podawali oni, że przy próbie wyprostowania
toru jazdy samochód zachowywał się nieprzewidywalnie,
zmuszając kierowcę do bardzo mocnego trzymania
kierownicy obiema rękami.
Wśród zgłoszeń odnotowanych jest sześć wypadków, w
których 10 osób odniosło rany.
Więcej szczegółów dotyczących ewentualnej nowej akcji
serwisowej poznanych zostanie w najbliższym czasie,
kiedy sytuacja będzie się rozwijać.
|