-
Spośród wszystkich ważniejszych
marek obecnych na europejskim rynku nowych aut
osobowych, w 2009 roku tylko niektórzy producenci
odnotowali zysk w porównaniu do wyników z poprzedniego
roku.
Jak wynika z danych stowarzyszenia branżowego ACEA, cały
rynek skurczył się w omawianym czasie o 1,6 proc., a
spośród wszystkich ważniejszych marek obecnych na
europejskim rynku nowych aut osobowych wymienieni
poniżej gracze zakończyli rok ubiegły wzrostem wolumenu
w porównaniu z wynikiem uzyskanym w roku poprzedzającym.
Największy wzrost odnotowała Dacia, zapisując na swoim
koncie zysk w wysokości 29,2 proc. (237 912 sztuk).
Drugim spektakularnym sukcesem jest wynik Hyundia.
Koreańska marka odnotowała wzrost o 26,6 proc. (341 837
sztuk) większy niż w roku 2008 roku.
Trzecią lokatę zajął Nissan z wynikiem 9,0 proc. (366
711 sztuk), a na czwartym miejscu uplasowała się Alfa
Romeo ze wzrostem o 8,1 proc. (110 545 sztuk). Piątą
pozycję zajmuje Lancia ze wzrostem na poziomie 6,6 proc.
(121 549 sztuk), a szóstą Fiat z wynikiem 6,1 proc. (1
016 340 sztuk).
Na kolejnych miejscach znalazły się: Kia – wzrost o 5,8
proc. (252 403 sztuk), Chevrolet – wzrost o 5,5 proc.
(190 715 sztuk), Volkswagen – wzrost o 4,8 proc. (1 649
931 sztuk).
Ford (1 283 602 sztuk) i Skoda (481 458 sztuk) zajęły
egzequo 10 miejsce, odnotowując 4,1-procentowy wzrost w
porównaniu do 2008 roku.
Jedenasta pozycja należy do Citroena ze wzrostem na
poziomie 1,4 proc. (870 133 sztuk), a listę marek, które
odnotowały zyki zamyka Suzuki z wynikiem 0,6 proc. (250
309 sztuk).
Cały rynek europejski nowych aut osobowych, na którym w
roku ubiegłym sprzedano łącznie 14 481 545 egzemplarzy,
skurczył się o 1,6 proc. Nie ma wątpliwości, że spadek
byłby o wiele bardziej dotkliwy gdyby nie programy
zmierzające do pobudzenia popytu w kilkunastu krajach
Starego Kontynentu.
Najważniejszym rynkiem europejskim w roku ubiegłym były
Niemcy, gdzie rejestracje wyniosły około 3,8 mln sztuk
(23,2 proc.).
|