W I A D O M O Ś Ć   D N I A

  

   

Drukuj wiadomość

18.02.2010 r.

 

 

Te marki zakończyły rok na plusie

  • Spośród wszystkich ważniejszych marek obecnych na europejskim rynku nowych aut osobowych, w 2009 roku tylko niektórzy producenci odnotowali zysk w porównaniu do wyników z poprzedniego roku.




    Jak wynika z danych stowarzyszenia branżowego ACEA, cały rynek skurczył się w omawianym czasie o 1,6 proc., a spośród wszystkich ważniejszych marek obecnych na europejskim rynku nowych aut osobowych wymienieni poniżej gracze zakończyli rok ubiegły wzrostem wolumenu w porównaniu z wynikiem uzyskanym w roku poprzedzającym.


    Największy wzrost odnotowała Dacia, zapisując na swoim koncie zysk w wysokości 29,2 proc. (237 912 sztuk). Drugim spektakularnym sukcesem jest wynik Hyundia. Koreańska marka odnotowała wzrost o 26,6 proc. (341 837 sztuk) większy niż w roku 2008 roku.

    Trzecią lokatę zajął Nissan z wynikiem 9,0 proc. (366 711 sztuk), a na czwartym miejscu uplasowała się Alfa Romeo ze wzrostem o 8,1 proc. (110 545 sztuk). Piątą pozycję zajmuje Lancia ze wzrostem na poziomie 6,6 proc. (121 549 sztuk), a szóstą Fiat z wynikiem 6,1 proc. (1 016 340 sztuk).

    Na kolejnych miejscach znalazły się: Kia – wzrost o 5,8 proc. (252 403 sztuk), Chevrolet – wzrost o 5,5 proc. (190 715 sztuk), Volkswagen – wzrost o 4,8 proc. (1 649 931 sztuk).

    Ford (1 283 602 sztuk) i Skoda (481 458 sztuk) zajęły egzequo 10 miejsce, odnotowując 4,1-procentowy wzrost w porównaniu do 2008 roku.

    Jedenasta pozycja należy do Citroena ze wzrostem na poziomie 1,4 proc. (870 133 sztuk), a listę marek, które odnotowały zyki zamyka Suzuki z wynikiem 0,6 proc. (250 309 sztuk).

    Cały rynek europejski nowych aut osobowych, na którym w roku ubiegłym sprzedano łącznie 14 481 545 egzemplarzy, skurczył się o 1,6 proc. Nie ma wątpliwości, że spadek byłby o wiele bardziej dotkliwy gdyby nie programy zmierzające do pobudzenia popytu w kilkunastu krajach Starego Kontynentu.

    Najważniejszym rynkiem europejskim w roku ubiegłym były Niemcy, gdzie rejestracje wyniosły około 3,8 mln sztuk (23,2 proc.).

 

źródło: onet