W I A D O M O Ś Ć   D N I A

  

   

Drukuj wiadomość

15.02.2010 r.

 

 

Problem z wyłączeniem silnika w Toyotach

  • Przyciski do uruchamiania silnika stały się niezwykle modnym dodatkiem. Obecność klasycznego kluczyka mogłaby rozwiązać wiele krytycznych sytuacji.

    Wyłączenie silnika w Toyotach i Lexusach podczas jazdy jest możliwe. Wystarczy przytrzymać przycisk rozrusznika przez trzy sekundy oraz zdjąć nogę z gazu. W przypadku zablokowania pedału przyśpieszenia w dolnym położeniu silnika nie uda się więc wyłączyć guzikiem na desce rozdzielczej.


    Według niesprawdzonych informacji zarząd Toyoty rozważa modyfikację systemu Smart Key. Wyłączenie silnika podczas jazdy ma być możliwe po trzykrotnym wciśnięciu guzika. Zmienione oprogramowanie mają otrzymać nowo produkowane samochody.

    Nie zanosi się jednak, by przeprogramowanie komputera miało być częścią aktualnie prowadzonej akcji serwisowej lub podstawą do następnego przywołania posiadaczy Toyot do warsztatów.

    Sytuacja powinna dać do myślenia także innym producentom. Tym bardziej, że liczba "bezkluczykowych" aut gwałtownie rośnie.

    Do tej pory wyłączanie samochodów przyciskiem było utrudnione, ponieważ producenci tłumaczyli, że nie chcą dopuścić do przypadkowego gaszenia silnika albo wyłączania go np. przez dziecko przewożone na przednim siedzeniu.

    Sytuację dodatkowo komplikowali sami producenci. Dla przykładu, w koncernie Toyoty podawano dwa rodzaje informacji. W instrukcji obsługi amerykańskiego Lexusa IS z 2007 roku można było przeczytać, że "nigdy nie należy wciskać przycisku rozrusznika podczas jazdy". Tymczasem w instrukcji modelu Camry z 2009 roku napisano, że w celu awaryjnego wyłączenia silnika należy przytrzymać guzik przez ponad trzy sekundy.

    Od 2011 roku w Toyocie pojawi się system zamykający przepustnicę po wciśnięciu hamulca.

 

źródło: onet