W I A D O M O Ś Ć   D N I A

  

   

Drukuj wiadomość

09.02.2010 r.

 

 

Hybrydowy problem Toyoty i Lexusa nie tylko w Japonii

  • Toyota Motor Corporation ogłasza globalną akcję przywoławczą, która obejmie nawet 60 krajów na niemal wszystkich kontynentach i 433 tys. hybrydowych modeli. Problem dotyczy tym razem wadliwego działania hamulców.





    Po gigantycznej akcji serwisowej (łącznie ponad 8,1 mln pojazdów na świecie) związanej z blokującym się pedałem gazu, a wcześniej także ze źle zaprojektowanymi dywanikami, które blokowały pedał przyspieszenia, przyszedł czas na kolejną, tym razem związaną z wadliwym działaniem hamulców.

    Jakby Toyocie mało było problemów ze wspomnianą dźwignią pedału przyspieszenia, na jaw wyszły liczne przypadki problemów z hamowaniem w hybrydowych modelach Prius trzeciej generacji, które doprowadziły do wielu wypadków.

    Okazuje się, że wcześniejsze informacje o tym, że akcja dotyczy jedynie Japonii, było mocno przesadzone. Toyota ogłosiła bowiem, że aż około 443 tysięcy pojazdów z napędem hybrydowym, w tym bestellerowy model Prius, będzie musiało wrócić do serwisów na całym niemal świecie.

    233 068 egzemplarzy z wadą jeździ po ulicach Japonii, ale kolejnych ponad 210 tys. sprzedanych zostało na rynkach USA, a także Europy, Azji i Australii.

    W Japonii, oprócz 199 666 posiadaczy Toyoty Prius, do serwisów pojadą właściciele 12 423 Lexusów HS250h oraz 10 820 Toyot Sai i 159 Toyot Prius Plug-in (wersja z możliwością doładowania akumulatorów z domowego gniazdka) - podało japońskie ministerstwo ds. transportu.

    Problem z hamulcami dotyczy prawdopodobnie elektroniki, która w ramach akcji przywoławczej zostanie przeprogramowana. Według producenta poprawki zmniejszą opóźnienie, jakie powstaje podczas przełączania systemu hamulcowego z trybu odzyskiwania energii do trybu, w którym aktywuje się układ ABS. Właściciele trzeciej generacji samochodów Prius skarżyli się, że na wyboistych nawierzchniach zawodziły nowego typu hamulce przystosowane do ładowania akumulatorów samochodu. Zanim zadziałały hamulce tradycyjne auto praktycznie nie hamowało. Doraźnie Toyota sugeruje, by mocniej wciskać pedał i czekać, aż hamulce zadziałają...

 

źródło: onet