W I A D O M O Ś Ć   D N I A

  

   

Drukuj wiadomość

04.02.2010 r.

 

 

Toyota podnosi prognozy

  • Toyota Motor Corp. podaje, że największa w historii firmy akcja serwisowa kosztować będzie nawet 2 mld dolarów i jednocześnie podnosi prognozy na koniec roku podatkowego, który w Japonii kończy się w marcu.





    Akcja serwisowa, związana z przypadkami niezamierzonego przyspieszania samochodów, obejmuje już łącznie ponad 8 mln egzemplarzy, doprowadziła do spadku cen akcji koncernu i poważnie nadszarpnęła reputację Toyoty jako marki niezawodnych aut. W cień usunęły się także optymistyczne oczekiwania zwiększenia dochodów, które jeszcze dwa tygodnie temu były bardzo realne.

    Producenci samochodów cieszyli się wzrostem zamówień pod koniec 2009 roku, które spowodowane były głównie dopłatami do zakupu nowych aut w wielu krajach. Toyota była głównym beneficjentem amerykańskiej akcji "Pieniądze za gruchoty". Teraz jednak nad firmą zebrały się czarne chmury.

    Na niespełna dwa miesiące przed końcem japońskiego roku podatkowego, Toyota zmieniła prognozy ogłaszając, że zamiast 200 mld jenów straty osiągnie 80 mld jenów zysku.

    Inwestorzy obserwują teraz jak daleko posunie się sprawa akcji przywoławczych Toyoty. Sprzedaż samochodów koncernu na najważniejszym rynku amerykańskim spadła w styczniu aż o 16 proc., zrzucając japońską markę na trzecie miejsce za koncern Ford Motor co.

    "Obecnie niezwykle trudno jest przewidzieć wpływ akcji serwisowych na sprzedaż naszych aut w przyszłym roku podatkowym" - powiedział przedstawiciel Toyoty. "Będziemy robić co w naszej mocy, by odzyskać zaufanie klientów" - dodał.

 

źródło: onet