Dziennik Ustaw Nr 179, poz. 1486 z 2005 r.
USTAWA
z dnia 29 lipca 2005 r.
o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz o zmianie niektórych innych ustaw1)
(Dz. U. z dnia 19 września 2005 r.)
Lp. | Wyszczególnienie | Stawka opłaty w zł za 1 km |
1 | 2 | 3 |
1 | Za przekroczenie dopuszczalnej długości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem za każdy rozpoczęty 1 m ponad dopuszczalną długość | 0,15 |
2 | Za przekroczenie wysokości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem: | |
a) od wartości dopuszczalnej 4,00 m do 4,50 m włącznie | 0,15 | |
b) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,10 m ponad 4,50 m | 0,20 | |
3 | Za przekroczenie szerokości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem: | |
a) od wartości dopuszczalnej 2,55 m do 3,20 m szerokości
pojazdu włącznie
|
0,20 | |
b) ponad 3,20 m do 4,50 m szerokości pojazdu włącznie | 0,45 | |
c) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,50 m ponad 4,50 m | 0,40 | |
4 | Za przekroczenie szerokości pojazdu ciężarowego z nadwoziem rodzaju furgon, jeżeli jego ściany są zaopatrzone w izolację termiczną, a grubość ściany bocznej wraz z izolacją termiczną jest nie mniejsza niż 45 mm | |
a) od wartości dopuszczalnej 2,60 m do 3,20 m szerokości
pojazdu włącznie
|
0,20 | |
b) ponad 3,20 m do 4,50 m szerokości pojazdu włącznie | 0,45 | |
c) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,50 m ponad 4,50 m | 0,40 | |
5 | Za przekroczenie szerokości pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego z maszyną zawieszaną i przyczepy specjalnej lub pojazdów tych wraz z ładunkiem: | |
a) od wartości dopuszczalnej 3,00 m do 3,20 m szerokości
pojazdu włącznie
|
0,20 | |
b) ponad 3,20 m do 4,50 m szerokości pojazdu włącznie | 0,45 | |
c) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,50 m ponad 4,50 m | 0,40 | |
6 | Za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 t: | |
1) dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi: | ||
a) do 8,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 0,50 | |
c) powyżej 8,5 t do 9,0 t | 1,10 | |
d) powyżej 9,0 t do 9,5 t | 1,80 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5
t dodatkowo
|
1,30 | |
2) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
mniejszej niż 1,0 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 8,8 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 8,8 t do 9,3 t | 0,50 | |
c) powyżej 9,3 t do 9,8 t | 1,10 | |
d) powyżej 9,8 t do 10,3 t | 1,80 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
10,3 t dodatkowo
|
1,30 | |
3) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,0 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 13,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 13,0 t do 14,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 14,0 t do 15,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 15,0 t do 16,0 t | 2,10 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
16,0 t dodatkowo
|
1,80 | |
4) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 14,5 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 14,5 t do 15,5 t | 0,70 | |
c) powyżej 15,5 t do 16,5 t | 1,70 | |
d) powyżej 16,5 t do 17,5 t | 2,80 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,5 t dodatkowo
|
2,20 | |
5) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
większej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 19,5 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 19,5 t do 21,0 t | 1,00 | |
c) powyżej 21,0 t do 22,5 t | 2,20 | |
d) powyżej 22,5 t do 24,0 t | 3,70 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
24,0 t dodatkowo
|
2,90 | |
6) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 21,8 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 21,8 t do 23,3 t | 1,20 | |
c) powyżej 23,3 t do 24,8 t | 2,70 | |
d) powyżej 24,8 t do 26,3 t | 4,50 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
26,3 t dodatkowo
|
3,50 | |
7) dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych o
nacisku osi:
|
||
a) do 8,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 0,25 | |
c) powyżej 8,5 t do 9,0 t | 0,60 | |
d) powyżej 9,0 t do 9,5 t | 1,00 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5
t dodatkowo
|
0,75 | |
8) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 13,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 13,0 t do 14,0 t | 0,30 | |
c) powyżej 14,0 t do 15,0 t | 0,65 | |
d) powyżej 15,0 t do 16,0 t | 1,10 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
16,0 t dodatkowo
|
0,90 | |
9) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 14,5 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 14,5 t do 15,5 t | 0,40 | |
c) powyżej 15,5 t do 16,5 t | 0,85 | |
d) powyżej 16,5 t do 17,5 t | 1,45 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,5 t dodatkowo
|
1,20 | |
10) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 7,6 t, o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 15,2 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 15,2 t do 16,2 t | 0,40 | |
c) powyżej 16,2 t do 17,2 t | 0,85 | |
d) powyżej 17,2 t do 18,2 t | 1,45 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
18,2 t dodatkowo
|
1,20 | |
11) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie większej niż
1,3 m o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 6,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 6,0 t do 6,5 t | 0,30 | |
c) powyżej 6,5 t do 7,0 t | 0,60 | |
d) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 1,00 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 7,5
t dodatkowo
|
0,80 | |
12) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m
o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 6,5 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 6,5 t do 7,0 t | 0,30 | |
c) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 0,70 | |
d) powyżej 7,5 t do 8,0 t | 1,20 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,0
t dodatkowo
|
1,00 | |
7 | Za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 10,0 t: | |
1) dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi: | ||
a) do 10,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 10,0 t do 10,5 t | 0,40 | |
c) powyżej 10,5 t do 11,0 t | 0,90 | |
d) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 1,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
11,5 t dodatkowo
|
0,90 | |
2) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
mniejszej niż 1,0 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 11,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 0,40 | |
c) powyżej 11,5 t do 12,0 t | 0,90 | |
d) powyżej 12,0 t do 12,5 t | 1,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
12,5 t dodatkowo
|
0,90 | |
3) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,0 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 14,4 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 14,4 t do 15,4 t | 0,50 | |
c) powyżej 15,4 t do 16,4 t | 1,00 | |
d) powyżej 16,4 t do 17,4 t | 1,70 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,4 t dodatkowo
|
1,10 | |
4) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 0,60 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 1,90 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
1,60 | |
5) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
większej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 21,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 21,0 t do 22,5 t | 0,60 | |
c) powyżej 22,5 t do 24,0 t | 1,60 | |
d) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 2,50 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
25,5 t dodatkowo
|
1,60 | |
6) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 24,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 0,90 | |
c) powyżej 25,5 t do 27,0 t | 1,80 | |
d) powyżej 27,0 t do 28,5 t | 2,80 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
28,5 t dodatkowo
|
1,80 | |
7) dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych o
nacisku osi:
|
||
a) do 10 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 10,0 t do 10,5 t | 0,25 | |
c) powyżej 10,5 t do 11,0 t | 0,60 | |
d) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 0,95 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
11,5 t dodatkowo
|
0,65 | |
8) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 14,4 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 14,4 t do 15,4 t | 0,20 | |
c) powyżej 15,4 t do 16,4 t | 0,45 | |
d) powyżej 16,4 t do 17,4 t | 0,70 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,4 t dodatkowo
|
0,40 | |
9) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 0,25 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 0,60 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 0,90 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
0,75 | |
10) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 8,5 t, o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 17,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 0,25 | |
c) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 0,60 | |
d) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 0,90 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
20,0 t dodatkowo
|
0,75 | |
11) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie większej niż
1,3 m o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 6,5 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 6,5 t do 7,0 t | 0,30 | |
c) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 0,60 | |
d) powyżej 7,5 t do 8,0 t | 0,90 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,0
t dodatkowo
|
0,60 | |
12) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m
o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 7,3 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 7,3 t do 7,8 t | 0,30 | |
c) powyżej 7,8 t do 8,3 t | 0,60 | |
d) powyżej 8,3 t do 8,8 t | 0,90 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,8
t dodatkowo
|
0,60 | |
8 | Za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 11,5 t: | |
1) dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi: | ||
a) do 10,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 10,0 t do 10,5 t | 0,10 | |
c) powyżej 10,5 t do 11,0 t | 0,30 | |
d) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 0,50 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
11,5 t dodatkowo
|
0,40 | |
2) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
mniejszej niż 1,0 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 11,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 0,10 | |
c) powyżej 11,5 t do 12,0 t | 0,30 | |
d) powyżej 12,0 t do 12,5 t | 0,50 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
12,5 t dodatkowo
|
0,40 | |
3) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,0 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 0,30 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 0,50 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 0,90 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
0,70 | |
4) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 18,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 0,40 | |
c) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 0,80 | |
d) powyżej 20,0 t do 21,0 t | 1,20 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
21,0 t dodatkowo
|
0,60 | |
5) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
większej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 21,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 21,0 t do 22,5 t | 0,40 | |
c) powyżej 22,5 t do 24,0 t | 0,90 | |
d) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 1,50 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
25,5 t dodatkowo
|
0,90 | |
6) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 24,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 0,50 | |
c) powyżej 25,5 t do 27,0 t | 0,80 | |
d) powyżej 27,0 t do 28,5 t | 1,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
28,5 t dodatkowo
|
1,00 | |
7) dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych o
nacisku osi:
|
||
a) do 11,5 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 11,5 t do 12,0 t | 0,10 | |
c) powyżej 12,0 t do 12,5 t | 0,25 | |
d) powyżej 12,5 t do 13,0 t | 0,45 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
13,0 t dodatkowo
|
0,30 | |
8) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 0,10 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 0,20 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 0,35 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
0,25 | |
9) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 18,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 0,10 | |
c) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 0,25 | |
d) powyżej 20,0 t do 21,0 t | 0,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
21,0 t dodatkowo
|
0,25 | |
10) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 9,5 t, o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 19,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 0,10 | |
c) powyżej 20,0 t do 21,0 t | 0,25 | |
d) powyżej 21,0 t do 22,0 t | 0,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
22,0 t dodatkowo
|
0,25 | |
11) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie większej niż
1,3 m o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 7,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 0,20 | |
c) powyżej 7,5 t do 8,0 t | 0,30 | |
d) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 0,60 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,5
t dodatkowo
|
0,40 | |
12) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m
o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 8,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 0,20 | |
c) powyżej 8,5 t do 9,0 t | 0,30 | |
d) powyżej 9,0 t do 9,5 t | 0,60 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5
t dodatkowo
|
0,40 | |
9 | Za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej: | |
1) przyczepy dwuosiowej: | ||
a) do 18,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 18,0 t do 23,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 23,0 t do 28,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 28,0 t do 38,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 38,0
t dodatkowo
|
1,80 | |
2) przyczepy trzyosiowej: | ||
a) do 24,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 24,0 t do 29,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 29,0 t do 34,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 34,0 t do 44,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 44,0
t dodatkowo
|
1,80 | |
3) zespołu pojazdów składającego się z dwuosiowego lub
trzyosiowego pojazdu samochodowego i trzyosiowej
przyczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
4) zespołu pojazdów składającego się z trzyosiowego pojazdu
samochodowego i dwuosiowej przyczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
5) pojazdu członowego składającego się z dwuosiowego
ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
6) pojazdu członowego składającego się z trzyosiowego
ciągnika siodłowego i dwu- lub trzyosiowej naczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
7) pojazdu członowego składającego się z trzyosiowego
ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy przewożącej
40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym:
|
||
a) do 44,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 44,0 t do 54,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 54,0 t do 68,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 68,0 t do 84,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 84,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
8) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się
z dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej
przyczepy:
|
||
a) do 36,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 36,0 t do 46,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 46,0 t do 60,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 60,0 t do 76,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 76,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
9) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się
z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy,
jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy wynosi co
najmniej 1,3 m:
|
||
a) do 36,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 36,0 t do 46,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 46,0 t do 60,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 60,0 t do 76,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 76,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
10) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się
z dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy,
jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy jest większa
niż 1,8 m oraz jeżeli oś napędowa jest wyposażona w
opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub
równoważne:
|
||
a) do 38,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 38,0 t do 48,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 48,0 t do 62,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 62,0 t do 78,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 78,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
11) pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu
silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz
pierwszy przed dniem 13 marca 2003 r.:
|
||
a) do 42,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 42,0 t do 52,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 52,0 t do 66,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 66,0 t do 82,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 82,0
t dodatkowo
|
3,60 | |
12) dwuosiowego pojazdu samochodowego: | ||
a) do 18,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 18,0 t do 23,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 23,0 t do 28,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 28,0 t do 38,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 38,0
t dodatkowo
|
1,80 | |
13) trzyosiowego pojazdu samochodowego: | ||
a) do 25,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 25,0 t do 30,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 30,0 t do 35,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 35,0 t do 45,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 45,0
t dodatkowo
|
1,80 | |
14) trzyosiowego pojazdu samochodowego o osi napędowej
wyposażonej w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne lub równoważne albo jeżeli każda z osi
napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a
maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza
9,5 t:
|
||
a) do 26,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 26,0 t do 31,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 31,0 t do 36,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 36,0 t do 46,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 46,0
dodatkowo
|
1,80 | |
15) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami
kierowanymi, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony
bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne
albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w
opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi
nie przekracza 9,5 t:
|
||
a) do 32,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 32,0 t do 37,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 37,0 t do 42,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 42,0 t do 52,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 52,0
dodatkowo
|
1,80 | |
16) trzyosiowego autobusu przegubowego: | ||
a) do 28,0 t włącznie | 0,00 | |
b) powyżej 28,0 t do 33,0 t | 0,50 | |
c) powyżej 33,0 t do 38,0 t | 1,20 | |
d) powyżej 38,0 t do 48,0 t | 2,40 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 48,0
dodatkowo
|
1,80 |
Lp. | Wyszczególnienie | Wysokość kary w zł |
1 | 2 | 3 |
1 | Za przekroczenie dopuszczalnej długości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem za każdy rozpoczęty 1 m ponad dopuszczalną długość | 120 |
2 | Za przekroczenie wysokości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem: | |
a) od wartości dopuszczalnej 4,00 m do 4,50 m włącznie | 120 | |
b) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,10 m ponad 4,50 m | 160 | |
3 | Za przekroczenie szerokości pojazdu lub pojazdu z ładunkiem: | |
a) od wartości dopuszczalnej 2,55 m do 3,20 m szerokości
pojazdu włącznie
|
160 | |
b) ponad 3,20 m do 4,50 m szerokości pojazdu włącznie | 360 | |
c) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,50 m ponad 4,50 m | 320 | |
4 | Za przekroczenie szerokości pojazdu ciężarowego z nadwoziem rodzaju furgon, jeżeli jego ściany są zaopatrzone w izolację termiczną, a grubość ściany bocznej wraz z izolacją termiczną jest nie mniejsza niż 45 mm: | |
a) od wartości dopuszczalnej 2,60 m do 3,20 m szerokości
pojazdu włącznie
|
160 | |
b) ponad 3,20 m do 4,50 m szerokości pojazdu włącznie | 360 | |
c) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,50 m ponad 4,50 m | 320 | |
5 | Za przekroczenie szerokości pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego z maszyną zawieszaną i przyczepy specjalnej lub pojazdów tych wraz z ładunkiem: | |
a) od wartości dopuszczalnej 3,00 m do 3,20 m szerokości
pojazdu włącznie
|
160 | |
b) ponad 3,20 m do 4,50 m szerokości pojazdu włącznie | 360 | |
c) dodatkowo za każde rozpoczęte 0,50 m ponad 4,50 m | 320 | |
6 | Za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 t: | |
1) dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi: | ||
a) do 8,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 600 | |
c) powyżej 8,5 t do 9,0 t | 1.320 | |
d) powyżej 9,0 t do 9,5 t | 2.160 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5
t dodatkowo
|
1.560 | |
2) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
mniejszej niż 1,0 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 8,8 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 8,8 t do 9,3 t | 600 | |
c) powyżej 9,3 t do 9,8 t | 1.320 | |
d) powyżej 9,8 t do 10,3 t | 2.160 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
10,3 t dodatkowo
|
1.560 | |
3) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,0 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 13,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 13,0 t do 14,0 t | 600 | |
c) powyżej 14,0 t do 15,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 15,0 t do 16,0 t | 2.520 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
16,0 t dodatkowo
|
2.160 | |
4) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 14,5 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 14,5 t do 15,5 t | 840 | |
c) powyżej 15,5 t do 16,5 t | 2.040 | |
d) powyżej 16,5 t do 17,5 t | 3.360 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,5 t dodatkowo
|
2.640 | |
5) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
większej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 19,5 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 19,5 t do 21,0 t | 2.000 | |
c) powyżej 21,0 t do 22,5 t | 4.400 | |
d) powyżej 22,5 t do 24,0 t | 7.400 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
24,0 t dodatkowo
|
5.800 | |
6) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 21,8 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 21,8 t do 23,3 t | 2.400 | |
c) powyżej 23,3 t do 24,8 t | 5.400 | |
d) powyżej 24,8 t do 26,3 t | 9.000 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
26,3 t dodatkowo
|
7.000 | |
7) dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych o
nacisku osi:
|
||
a) do 8,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 300 | |
c) powyżej 8,5 t do 9,0 t | 720 | |
d) powyżej 9,0 t do 9,5 t | 1.200 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5
t dodatkowo
|
900 | |
8) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 13,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 13,0 t do 14,0 t | 360 | |
c) powyżej 14,0 t do 15,0 t | 780 | |
d) powyżej 15,0 t do 16,0 t | 1.320 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
16,0 t dodatkowo
|
1.080 | |
9) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 14,5 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 14,5 t do 15,5 t | 480 | |
c) powyżej 15,5 t do 16,5 t | 1.020 | |
d) powyżej 16,5 t do 17,5 t | 1.740 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,5 t dodatkowo
|
1.440 | |
10) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 i mniejszej niż 1,8 m, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 7,6 t, o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 15,2 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 15,2 t do 16,2 t | 480 | |
c) powyżej 16,2 t do 17,2 t | 1.020 | |
d) powyżej 17,2 t do 18,2 t | 1.740 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
18,2 t dodatkowo
|
1.440 | |
11) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie większej niż
1,3 m o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 6,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 6,0 t do 6,5 t | 360 | |
c) powyżej 6,5 t do 7,0 t | 720 | |
d) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 1.200 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 7,5
t dodatkowo
|
960 | |
12) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m
o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 6,5 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 6,5 t do 7,0 t | 360 | |
c) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 840 | |
d) powyżej 7,5 t do 8,0 t | 1.440 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,0
t dodatkowo
|
1.200 | |
7 | Za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 10,0 t: | |
1) dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi: | ||
a) do 10,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 10,0 t do 10,5 t | 480 | |
c) powyżej 10,5 t do 11,0 t | 1.080 | |
d) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 1.680 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
11,5 t dodatkowo
|
1.080 | |
2) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
mniejszej niż 1,0 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 11,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 480 | |
c) powyżej 11,5 t do 12,0 t | 1.080 | |
d) powyżej 12,0 t do 12,5 t | 1.680 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
12,5 t dodatkowo
|
1.080 | |
3) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,0 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 14,4 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 14,4 t do 15,4 t | 600 | |
c) powyżej 15,4 t do 16,4 t | 1.200 | |
d) powyżej 16,4 t do 17,4 t | 2.040 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,4 t dodatkowo
|
1.320 | |
4) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 720 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 2.280 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
1.920 | |
5) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
większej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 21,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 21,0 t do 22,5 t | 1.200 | |
c) powyżej 22,5 t do 24,0 t | 3.200 | |
d) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 5.000 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
25,5 t dodatkowo
|
3.200 | |
6) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 24,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 1.800 | |
c) powyżej 25,5 t do 27,0 t | 3.600 | |
d) powyżej 27,0 t do 28,5 t | 5.600 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
28,5 t dodatkowo
|
3.600 | |
7) dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych o
nacisku osi:
|
||
a) do 10 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 10,0 t do 10,5 t | 300 | |
c) powyżej 10,5 t do 11,0 t | 720 | |
d) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 1.140 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
11,5 t dodatkowo
|
780 | |
8) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 14,4 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 14,4 t do 15,4 t | 240 | |
c) powyżej 15,4 t do 16,4 t | 540 | |
d) powyżej 16,4 t do 17,4 t | 840 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
17,4 t dodatkowo
|
480 | |
9) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 300 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 720 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 1.080 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
900 | |
10) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 8,5 t, o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 17,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 300 | |
c) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 720 | |
d) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 1.080 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
20,0 t dodatkowo
|
900 | |
11) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie większej niż
1,3 m o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 6,5 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 6,5 t do 7,0 t | 360 | |
c) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 720 | |
d) powyżej 7,5 t do 8,0 t | 1.080 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,0
t dodatkowo
|
720 | |
12) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m
o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 7,3 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 7,3 t do 7,8 t | 360 | |
c) powyżej 7,8 t do 8,3 t | 720 | |
d) powyżej 8,3 t do 8,8 t | 1.080 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,8
t dodatkowo
|
720 | |
8 | Za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 11,5 t: | |
1) dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi: | ||
a) do 10,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 10,0 t do 10,5 t | 120 | |
c) powyżej 10,5 t do 11,0 t | 360 | |
d) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 600 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
11,5 t dodatkowo
|
480 | |
2) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
mniejszej niż 1,0 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 11,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 11,0 t do 11,5 t | 120 | |
c) powyżej 11,5 t do 12,0 t | 360 | |
d) powyżej 12,0 t do 12,5 t | 600 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
12,5 t dodatkowo
|
480 | |
3) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,0 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 360 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 600 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 1.080 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
19,0 t dodatkowo
|
840 | |
4) dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 18,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 480 | |
c) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 960 | |
d) powyżej 20,0 t do 21,0 t | 1.440 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
21,0 t dodatkowo
|
720 | |
5) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie
większej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 21,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 21,0 t do 22,5 t | 480 | |
c) powyżej 22,5 t do 24,0 t | 1.080 | |
d) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 1.800 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
25,5 t dodatkowo
|
1.080 | |
6) dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi
większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie
nacisków osi:
|
||
a) do 24,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 24,0 t do 25,5 t | 600 | |
c) powyżej 25,5 t do 27,0 t | 960 | |
d) powyżej 27,0 t do 28,5 t | 1.680 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,5 t powyżej
28,5 t dodatkowo
|
1.200 | |
7) dla pojedynczej osi napędowej pojazdów silnikowych o
nacisku osi:
|
||
a) do 11,5 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 11,5 t do 12,0 t | 120 | |
c) powyżej 12,0 t do 12,5 t | 300 | |
d) powyżej 12,5 t do 13,0 t | 540 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej
13,0 t dodatkowo
|
360 | |
8) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1 m i mniejszej niż 1,3 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 16,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 16,0 t do 17,0 t | 120 | |
c) powyżej 17,0 t do 18,0 t | 240 | |
d) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 420 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t
powyżej 19,0 t dodatkowo
|
300 | |
9) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 18,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 18,0 t do 19,0 t | 120 | |
c) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 300 | |
d) powyżej 20,0 t do 21,0 t | 480 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
21,0 t dodatkowo
|
300 | |
10) dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż
1,3 m i mniejszej niż 1,8 m, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie
przekracza 9,5 t, o sumie nacisków osi:
|
||
a) do 19,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 19,0 t do 20,0 t | 120 | |
c) powyżej 20,0 t do 21,0 t | 300 | |
d) powyżej 21,0 t do 22,0 t | 480 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 1,0 t powyżej
22,0 t dodatkowo
|
300 | |
11) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi nie większej niż
1,3 m o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 7,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 7,0 t do 7,5 t | 240 | |
c) powyżej 7,5 t do 8,0 t | 360 | |
d) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 720 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 8,5
t dodatkowo
|
480 | |
12) dla osi wielokrotnych pojazdów silnikowych, przyczep i
naczep o liczbie osi składowych większej niż trzy, przy
odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m
o nacisku na oś składową*):
|
||
a) do 8,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 8,0 t do 8,5 t | 240 | |
c) powyżej 8,5 t do 9,0 t | 360 | |
d) powyżej 9,0 t do 9,5 t | 720 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5
t dodatkowo
|
480 | |
9 | Za przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej: | |
1) przyczepy dwuosiowej: | ||
a) do 18,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 18,0 t do 23,0 t | 600 | |
c) powyżej 23,0 t do 28,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 28,0 t do 38,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 38,0
t dodatkowo
|
2.160 | |
2) przyczepy trzyosiowej: | ||
a) do 24,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 24,0 t do 29,0 t | 600 | |
c) powyżej 29,0 t do 34,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 34,0 t do 44,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 44,0
t dodatkowo
|
2.160 | |
3) zespołu pojazdów składającego się z dwuosiowego lub
trzyosiowego pojazdu samochodowego i trzyosiowej
przyczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 600 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
4) zespołu pojazdów składającego się z trzyosiowego pojazdu
samochodowego i dwuosiowej przyczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 600 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
5) pojazdu członowego składającego się z dwuosiowego
ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 600 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
6) pojazdu członowego składającego się z trzyosiowego
ciągnika siodłowego i dwu- lub trzyosiowej naczepy:
|
||
a) do 40,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 40,0 t do 50,0 t | 600 | |
c) powyżej 50,0 t do 64,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 64,0 t do 80,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 80,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
7) pojazdu członowego składającego się z trzyosiowego
ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy przewożącej
40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym:
|
||
a) do 44,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 44,0 t do 54,0 t | 600 | |
c) powyżej 54,0 t do 68,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 68,0 t do 84,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 84,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
8) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z
dwuosiowego pojazdu samochodowego i dwuosiowej
przyczepy:
|
||
a) do 36,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 36,0 t do 46,0 t | 600 | |
c) powyżej 46,0 t do 60,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 60,0 t do 76,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 76,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
9) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z
dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy,
jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy wynosi
co najmniej 1,3 m:
|
||
a) do 36,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 36,0 t do 46,0 t | 600 | |
c) powyżej 46,0 t do 60,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 60,0 t do 76,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 76,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
10) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z
dwuosiowego ciągnika siodłowego i dwuosiowej naczepy,
jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy jest większa
niż 1,8 m oraz jeżeli oś napędowa jest wyposażona w
opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub
równoważne:
|
||
a) do 38,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 38,0 t do 48,0 t | 600 | |
c) powyżej 48,0 t do 62,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 62,0 t do 78,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 78,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
11) pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu
silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz
pierwszy przed dniem 13 marca 2003 r.:
|
||
a) do 42,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 42,0 t do 52,0 t | 600 | |
c) powyżej 52,0 t do 66,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 66,0 t do 82,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 10 t powyżej 82,0
t dodatkowo
|
4.320 | |
12) dwuosiowego pojazdu samochodowego: | ||
a) do 18,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 18,0 t do 23,0 t | 600 | |
c) powyżej 23,0 t do 28,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 28,0 t do 38,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 38,0
t dodatkowo
|
2.160 | |
13) trzyosiowego pojazdu samochodowego: | ||
a) do 25,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 25,0 t do 30,0 t | 600 | |
c) powyżej 30,0 t do 35,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 35,0 t do 45,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 45,0
t dodatkowo
|
2.160 | |
14) trzyosiowego pojazdu samochodowego o osi napędowej
wyposażonej w opony bliźniacze i zawieszenie
pneumatyczne lub równoważne albo jeżeli każda z osi
napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a
maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza
9,5 t:
|
||
a) do 26,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 26,0 t do 31,0 t | 600 | |
c) powyżej 31,0 t do 36,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 36,0 t do 46,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 46,0
dodatkowo
|
2.160 | |
15) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami
kierowanymi, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony
bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne
albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w
opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi
nie przekracza 9,5 t:
|
||
a) do 32,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 32,0 t do 37,0 t | 600 | |
c) powyżej 37,0 t do 42,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 42,0 t do 52,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 52,0
dodatkowo
|
2.160 | |
16) trzyosiowego autobusu przegubowego: | ||
a) do 28,0 t włącznie | 0 | |
b) powyżej 28,0 t do 33,0 t | 600 | |
c) powyżej 33,0 t do 38,0 t | 1.440 | |
d) powyżej 38,0 t do 48,0 t | 2.880 | |
e) za każde rozpoczęte przekroczenie o 5 t powyżej 48,0
dodatkowo
|
2.160 | |
Za niedotrzymanie któregokolwiek z pozostałych warunków przejazdu podanych w zezwoleniu | 1.000 |